"Scris-am vouă, tinerilor, căci sunteţi tari şi cuvântul lui Dumnezeu rămâne întru voi şi aţi biruit pe cel viclean." (I Ioan 2, 14)

duminică, 5 aprilie 2015

INTERESANT!

"In gimnaziu am trecut printr-o operatie chirurgicala, in cursul careia am fost anesteziat complet. Am trait atunci fenomenul de decorporalizare. Imi amintesc chipul doctoritei anesteziste, care mi-a pus masca pe fata, apoi lumina constiintei s-a stins si, imediat dupa aceea, ceva din mine s-a ridicat spre tavan, intr-o miscare ascendenta in spirala, catre panoul cu becuri chirurgicale. M-am oprit in tavan si ii vedeam pe medici si asistente aplecati deasupra mea. Eram la o varsta cand nu stiam ca asa ceva se poate intampla, asadar nu fusesem sugestionat de o prealabila poveste, care sa-mi incite imaginatia. Am trait-o nepregatit, si nimeni nu ma poate convinge ca n-a fost reala. Neurologii carora le-am descris episodul (care e o experienta foarte raspandita in lumea lor) mi-au pus trairea pe seama halucinatiei pe care substanta anestezica a produs-o creierului. Nu cred o iota din varianta lor. Exista ceva in noi, de ordin nematerial, pe care nu-l percepem ca atare si de care ne batem joc toata viata, pentru ca apoi, odata, sa ne dam seama de minciuna in care am trait. Eu continui sa-mi bat joc de entitatea aceasta, pentru simplul fapt ca nu-mi amintesc de ea decat arareori. In rest, traiesc cum va spuneam, ca un sobolan mistuit de pofte. Crestineste vorbind, sunt iremediabil pacatos, dar de obicei, nu ma privesc ca un crestin. De fapt, in sinea mea, stiu foarte bine ca n-am virtuti crestine. Probabil ca trebuie sa sufar mai mult ca sa-mi schimb umoarea religioasa."(SORIN LAVRIC, medic, filosof si scriitor)

Niciun comentariu: