"Scris-am vouă, tinerilor, căci sunteţi tari şi cuvântul lui Dumnezeu rămâne întru voi şi aţi biruit pe cel viclean." (I Ioan 2, 14)

miercuri, 8 aprilie 2015

din fotografiile unui suflet

Luni, 27 octombrie 1975
Mi-am petrecut ziua de sâmbătă, discutând îndelung cu N.  -  fusese surprins în timp ce se droga cu N., care își urăște soțul, etc. Mă simt descurajat când privesc mlaștina noroioasă în care suntem cufundați. Sunt încredințat încă o dată de ambiguitatea îngrozitoare a religiei și așa numitei experiențe religioase. Mi se pare extrem de evident faptul că tot ce este în religie și nu vine de la Hristos  -  în Hristos, prin El și către El  - este de la Diavol. Conform Evangheliei după Sf. Ioan, când va veni, Sf. Duh va vădi lumea despre păcat.
Păcatul este să nu crezi în Hristos. Nimic n-ar trebui să fie numit păcat decât numai netransformarea religiei în cunoașterea, iubirea și viața lui Hristos.
Brusc, în mijlocul acestor discuții împovărătoare, o consolare: botezul unei fetițe de 10 ani. Am simțit adierea Sfântului Duh, frumusețea, puritatea dragostei Lui, trăirea iubirii lui Dumnezeu. Am fost înfricoșat de această experiență  -  ca și cum aș fi văzut o aleasă.
Simt o oboseală dăunătoare. Dăunătoare, pentru că vreau să fug de toate pasiunile mărunte, de apele tulburi în care mă scald de atâția ani. Sunt ispitit să plec  -  iar acestă ispită mă obosește!
( PR.AL. SCHMEMANN - JURNAL)

Niciun comentariu: