"Scris-am vouă, tinerilor, căci sunteţi tari şi cuvântul lui Dumnezeu rămâne întru voi şi aţi biruit pe cel viclean." (I Ioan 2, 14)

joi, 23 octombrie 2014

o cateheză în aer liber

Veţi cunoaşte adevărul şi adevărul vă va face liberi.( IOAN 8, 33)

într-o inimă vie care iubeşte
căldura şi lumina vieţii
orice om întâlnit orice frunză animal sau nor
e o întâlnire cu bunătatea de la început a lumii
şi naşte în suflet
recunoştinţă şi mulţumire...

în Biserică am aflat "de ce" este aşa
structura liturgică a sufletului
firescul lui...

inima omului e făcută să cuprindă lumea
să o iubească şi să mulţumească
pentru ea...

deşi această slujire acum te umple de răni
"din creştet până-n tălpi"
bucuria pe care o aduce de Sus
preface rănile în raze
şi sângerarea în zori...

această liturghie zilnic se slujeşte pe crucea fiecărei vieţi
de fiecare suflet ce-şi aduce
cu mâini străpunse sângele şi trupul
la Dumnezeu
spre a fi prefăcute
în trupul şi sângele lui Dumnezeu....

numai în Trupul lui Hristos
suferinţa şi moarte au fost şi ele făcute "bune foarte"...
de-aceea sufletul doar în El
îşi poate afla în lume acum
odihna şi fericirea...

şi când
acum şi aici
deplin se umplu prin Duhul Lui
de atunci şi acolo

cade din adâncul inimii ultima lacrimă
luând cu sine de pe obraz
ultima mască....
şi suntem
cu adevărat
liberi....


6 comentarii:

Camelia spunea...

Ce dor mi-era de poeziile dvs.... Am avut dreptate s-astept sa iesiti din lupta aceea, uite ca nu m-am inselat: un crestin adevarat gaseste masura a toate (stiu, pentru ca si eu am trecut prin lupta aceasta, si-am ramas cu rani in suflet... ) Mi-era asa de dor de poeziile dvs. ca si cum o lume intreaga s-a departat de la mine, prin ele...
Cred ca asta e "lumea" care merita sa fie

Marius Iordăchioaia spunea...

Multumesc mult Camelia, multumesc mult, Domnului si tie, pentru aceste luminoase şi calde cuvinte.... Le-am simtit ca o manifestare a Bisericii, ca o intalnire vie...

Marius Iordăchioaia spunea...

... o poezie e buna cu adevarat cand mijloceste asemenea intalniri, cand descopera Taina Bisericii... Cred, mai bine spus nadajduiesc, ca acesta este motivul fundamental pentru care scriu....

DanielaBMED spunea...

Dumnezeu a facut lumea ca sa poata fi iubita si sa I se poata multumi pentru ea. Cu ochiul bun ea poate fi vazuta si azi buna, poate... Ochiul bun...

Oana A. spunea...

Doamne ajuta! Se face azi cenaclu? Iertare...

Marius Iordăchioaia spunea...

Nu, Oana, nu se face....