"Scris-am vouă, tinerilor, căci sunteţi tari şi cuvântul lui Dumnezeu rămâne întru voi şi aţi biruit pe cel viclean." (I Ioan 2, 14)

luni, 9 iunie 2014

autobuzul

inima mea a fost multă vreme
un autobuz gol.
oprea în fiecare staţie:
uşile se deschideau:
nimeni nu urca
nimeni nu cobora.
uşile se închideau şi
inima mea mergea mai departe.

tot mai departe de
viaţă....

la început n-a fost aşa.
autobuzul meu era mereu plin cu prieteni.
dar făceau prea mult zgomot şi
prea multă mizerie...

apoi au fost câteva fete.
dar ele toate vroiau în braţele
apoi pe locul şoferului.
iubirea lor era atât de mare încât
mă împingea afară din propriul autobuz. aşa că
am oprit şi le-am cerut politicos să
coboare...

autobuzul era acum în întregime al meu
curat şi liniştit.
dar pustiul din el îmi stingea tot mai mult
dorinţa de a călători....

dar într-o zi am zărit
un autostopist ciudat.
îmi făcea dramatic semn
cu amândouă mâinile ridicate
şi cu capul căzut pe piept:
parcă aştepta dintotdeauna...
şi parcă
ar fi vrut să meargă
pretutindeni...

" cine eşti?"
l-am întrebat după ce a urcat.
dar el s-a aşezat tăcut
pe scaunul din spatele meu.
doar suspina din când în când
trăgând adânc în pieptul lui
pustiul şi frica
din pieptul
meu...
......................................

inima mea e un autobuz
care opreşte îndelung în fiecare staţie.
oamenii doar urcă.
nu coboară
decât neliniştea tristeţea şi
mizeria lor..

apoi uşile se închid şi mergem mai departe.
tot mai departe
de moarte...


4 comentarii:

Anonim spunea...

Mie mi s-a intamplat sa mai si gresesc autobuzul si am fost data jos afara, in suturi, de sofer. Probabil cel care a facut asta nu lua nici autostopisti, ci numai calatori care plateau bine biletul pentru cateva statii.

Măriuţa Mihai Dan spunea...

Mi se pare cea mai buna poezie pe care v-a luminat Calatorul din inima dumneavoastra sa o scrieti in acest an...

Daniel spunea...

E minunata pozia pentru ca "apoi uşile se închid şi mergem mai departe.
tot mai departe
de moarte...
De aceea e minunata!

Anonim spunea...

Vreau si eu O calatorie cu autobuzul acesta!! I.