"Scris-am vouă, tinerilor, căci sunteţi tari şi cuvântul lui Dumnezeu rămâne întru voi şi aţi biruit pe cel viclean." (I Ioan 2, 14)

duminică, 12 ianuarie 2014

Cine este Iisus?




Cel care vrea să învingă
minciuna
şi cu buzele mele...

Cel care vrea să învingă
întunericul
şi cu ochii mei...

Cel care vrea să învingă
frica
şi cu inima mea...

Cel care vrea să învingă
ura
şi cu dragostea mea...

Cel ce vrea să învingă
foamea 
şi cu pâinea mea...

Cel care vrea să învingă
singurătatea
şi cu îmbrăţişarea mea...

Cel ce vrea să învingă
frigul 
şi cu haina mea...

Cel ce vrea să învingă
răul
şi cu sufletul meu....

Cel ce vrea să învingă
moartea 
şi cu viaţa mea...

Îndrăzniţi.Eu am biruit lumea.(IOAN 16, 33)

10 comentarii:

Simeona spunea...

Eu cred ca, mai simplu decat a "invinge", este sa-L urmam in iubire.

Anonim spunea...

poti repune pe pagina cele doua poezii pe care le-ai sters

Anonim spunea...

?(cea de mai sus era o intrebare)

Simeona spunea...

Revin pentru ca aceasta poezie ma "lucreaza". Pentru mine, un sens minunat ar fi avut asa:

Cine este Iisus?

Cel care vrea să înving
minciuna
cu buzele Lui...

Cel care vrea să înving
întunericul
cu ochii Lui...

Cel care vrea să înving
frica
cu inima Lui...

Cel care vrea să înving
ura
cu dragostea Lui...

Cel ce vrea să înving
foamea
cu pâinea Lui...

Cel care vrea să înving
singurătatea
cu îmbrăţişarea Lui...

Cel ce vrea să înving
frigul
cu haina Lui...

Cel ce vrea să înving
răul
cu sufletul Lui....

Cel ce vrea să înving
moartea
cu viaţa Lui...

Acestea vi le-am grăit, ca întru Mine pace să aveţi... (Ioan 16:33)

ROF spunea...

@ Simeona

Iarta-ma surioara, dar imi pare ca n-ai inteles poezia... Si totusi e atat de simplu, caci ideea este ca noi sa lucram poruncile Evanghelice. Hristos deja a invins dar mai ramane sa invingem si noi lucrand ceea ce El ne-a spus sa facem (a se vedea si ceea ce este scris in aceste versuri). Mai ramane, deci, ca si prin noi sa lucreze El si sa il lasam sa o faca.

Felul in care ai scris tu versurile lasa sa se deduca ca tu ai puterea asupra lui Iisus si nu invers. Cine este creatura si cine Creatorul? - aici apare inversarea.

Sper sa nu fie cu suparare.

Simeona spunea...

Multumesc cu recunostinta pentru versurile si gandurile care imi ofera prilejul de a-mi cerceta sufletul. Binecuvanteaza, Doamne! Dupa parerea mea, Iisus a biruit (a invins) deja, iar mie nu-mi ramane decat sa-I urmez, imbracandu-ma in El, cu buzele Lui, cu ochii Lui, cu inima Lui... cu dragostea Lui. Intelesurile mele pleaca de la aceste versete:
1IN4.4. Voi, copii, sunteţi din Dumnezeu şi i-aţi biruit pe acei prooroci, căci mai mare este Cel ce e în voi, decât cel ce este în lume.
1IN5.4. Pentru că oricine este născut din Dumnezeu biruieşte lumea, şi aceasta este biruinţa care a biruit lumea: credinţa noastră.
RO13.12. Noaptea e pe sfârşite; ziua este aproape. Să lepădăm dar lucrurile întunericului şi să ne îmbrăcăm cu armele luminii.
RO13.14. Ci îmbrăcaţi-vă în Domnul Iisus Hristos şi grija de trup să nu o faceţi spre pofte.
1COR15.54. Iar când acest (trup) stricăcios se va îmbrăca în nestricăciune şi acest (trup) muritor se va îmbrăca în nemurire, atunci va fi cuvântul care este scris: «Moartea a fost înghiţită de biruinţă.
2COR5.2. Căci de aceea şi suspinăm, în acest trup, dorind să ne îmbrăcăm cu locuinţa noastră cea din cer...
2COR5.4Că noi, cei ce suntem în cortul acesta, suspinăm îngreuiaţi, de vreme ce dorim să nu ne scoatem haina noastră, ci să ne îmbrăcăm cu cealaltă pe deasupra, ca ceea ce este muritor să fie înghiţit de viaţă.

Anonim spunea...

multumesc, Marius

ROF spunea...

@ Simeona

Am vazut ca ai publicat pozeia pe care ai scris-o si aici pe blogul tau, plus citatele din Biblie pe care le-ai pus mai sus.(http://simeona-rugaciuni.blogspot.fr/2014/01/cine-este-iisus.html)

E uimitor, parca, cum si acum, Hristos este o piatra de poticnire pentru multi.

Poezia ortodoxa este si se alcatuieste precum o icoana. Este o icoana de cuvinte. Daca facem niste schimbari intr-o icoana, putem sa-i deturnam sensul teologic si sa ajungem la erezie. Asa ca sa fim atenti!

Gabita Sarmanul spunea...

asta e femeia , totdeauna are ceva de corectat ... daca nu a vrut Domnul sa i dea mai multa minte ...

Anonim spunea...

„dar nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăieşte în mine“ – greu ii este mintii celei inca nedespatimite sa inteleaga... dar Sfintii Parinti vin catre noi si ne ofera pocainta drept cale catre intelegerea cea mai presus de toate intelegerile, catre priceperea care pricepe si cele de nepriceput... caci cele ce le talcuiesti cu mintea ta doar inima le poate talcui...de aceea mult vei rataci...

@simona, daca vrei indrazni sa nu mai asculti o clipa mintii tale vei auzi Cuvintele cele Adevarate


Iarta-ma...