"Scris-am vouă, tinerilor, căci sunteţi tari şi cuvântul lui Dumnezeu rămâne întru voi şi aţi biruit pe cel viclean." (I Ioan 2, 14)

duminică, 3 februarie 2013

cred în dragostea lui Hristos

cred în dragostea lui Hristos
care a rămas cu mine
când toate
chiar şi viaţa mea
m-au părăsit...

aşa am cunoscut-o
în pustietatea desăvârşită a morţii
când mă căra pe umeri
înapoi în
trupul meu...

ea mi-a descoperit Biserica
luându-mi inima
şi plimbându-mi-o ca pe o palmă deschisă tremurătoare
pe chipul ei apoi
pe cel al icoanelor...

am crezut în dogme pentru că
îi auzeam în ele
suflarea...

epitrahilul
mă atingea pe creştet
ca palma ei...

m-a sărutat pe gură
apoi mi-a dat să beau
din Potir: ca să aflu
acelaşi gust...

iertaţi-mi lipsa de entuziasm
pentru catedrale şi slujbe măreţe
pentru predici profunde
şi coruri sublime

iertaţi-mi ţinuta nepotrivită
şi lipsa de evlavie

dar nu sunt decât un ticălos
de suflet orb
ce recunoaşte Biserica
numai

după dragoste...


Un comentariu:

ROF spunea...

Trecand prin astfel de momente descoperim ca pana si in iad este Hristos. El, nu ne paraseste nici acolo. Sa privim icoana Invierii si sa intelegem acest lucru.